Karin fortæller om selvstribende strømpegarn og hvordan du kan sikre, at du får to ens strømper, ved at beregne antallet af farveforløb i garnet.

Klik for at se video

Karin forklarer, hvordan hun deler garnet op i to nøgler for at opnå ens striber i begge strømper. Desuden giver hun instruktioner til at strikke fra ribben til tåen og fortæller om vigtigheden af at følge den rigtige rækkefølge af farver for at opnå ens strømper.

Hun introducerer også forskellige hæltyper som Shadow Wrap Heel og kilehæl, og hvordan valg af hæltype påvirker antallet af striber på foden. Det fremhæves, at hæltypen kan påvirke, hvor langt ned på foden farveskiftene begynder. Beregninger for at bestemme antallet af striber tilpasset fodens længde og valgte hæltype diskuteres for at opnå symmetriske strømper.

Du får forklaringen på, hvordan du finder oplysninger om garnet på et manillamærke eller banderole, og hvordan du opdeler garnet i to lige store dele.

Karin giver vejledning i at vælge mellem at bruge en garnvinde eller veje garnet for at sikre lige mængder i de to nøgler. Der lægges vægt på vigtigheden af at opretholde korrekt farverækkefølge under opdeling og strikning.

Hun giver tips til at holde styr på farveskiftene og afslutte nøglerne korrekt for at opnå ens striber i begge strømper. Det nævnes også, at det er muligt at tilpasse antallet af striber på foden baseret på individuelle præferencer og valg af hæltype. Desuden fremhæves det, at man kan lære af tidligere strikkeprojekter for at foretage de rette beregninger og sikre ens strømper.

Afslutningsvis opfordres seeren til at nyde processen med at strikke ens selvstribede strømper og opnå symmetri i farvemønstrene. Der gives en opsummering af vigtige trin og overvejelser, herunder opdeling af garnet, valg af hæltype og tilpasning af antallet af striber på foden.

Instruktionerne tilbyder en praktisk tilgang til at skabe to ens strømper med selvstribende garn og opnå et tilfredsstillende resultat.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *